Svigt fra IT-leverandør endte lykkeligt trods stort tidspres
”Datacon gjorde det umulige muligt for os i 11. time og leverede en Dynamics AX-løsning, POS’er og ikke mindst den faglige konsulentrådgivning”.
Den 31. maj 2013 åbnede Hamleys sin ”flagship store” – et helt særligtlegetøjsunivers – i hjertet af København i den nye DI – bygning.
Hamleys blev etableret for mere end 250 år siden i England og er med flagskibsbutikken på Regent Street i London blandt de mest kendte legetøjskæder i verden. I København ønsker man at markedsføre Hamleys som et helt særlig koncept: butikken skal være en af byens sjoveste forlystelser – og det med Tivoli som nabo.
Derfor var alle sejl sat til i forbindelse med åbningen, og forventningerne såvel internt som fra omgivelserne var helt i top. Men kort før åbningen gik det op for Miklos Bengtsen CFO hos Hamleys Skandinavien, at den hidtidige leverandør ikke matchede behovet. Integrationen mellem økonomi- og kassesystemet fungerede ikke optimalt, og selve den tekniske installation var mangelfuld.
Miklos Bengtsen udtaler: ”Set i bakspejlet var der mange ting hos den tidligere leverandør, som de skulle have gjort bedre, vi var forsøgskanin hos dem”
Trods den alvorlige situation skulle en løsning findes, så butikken kunne åbne rettidigt efter planen. Miklos Bengtsen havde en bunden opgave.
”Når man nu stod med en halvfærdig Microsoft AX-løsning, gav det god mening at indlede søgningen hos Microsoft efter et kvalificeret AX-hus, som kunne magte opgaven med kort varsel. Vi havde brug for en benhård og kompetent rådgivning, som kunne afsætte ressourcer omgående”, siger Miklos Bengtsen.
På Microsoft’s hjemmeside fandt han frem til Datacon, som er Microsoft Gold Partner. ”Efter et møde med to konsulenter fra Datacon sagde min mavefornemmelse mig, at Datacon var den rette AX-partner til at hjælpe os ud af denne alvorlige situation”.
DATACON TRYLLEDE PÅ ÅBNINGSDAGEN
Datacons konsulenter knækkede koden til Hamleys specifikke behov, designede den ønskede løsning i AX, afstemte forventninger og leverede varen inden for den meget stramme tidsramme, i ekspresfart.
”Det var super godt gået” siger Miklos Bengtsen – ”vi holder specielt meget af integrationen fra betalingsterminalerne, der taler direkte sammen med vores AX, så vi her på kontoret hele tiden er online, ikke bare med de danske forretninger, men også butikkerne i Norge og Sverige.”