En excellent kundeoplevelse er meget mere end at levere gode produkter. Og i B2B-segmentet er det ikke nok at have en ”god personlig kontakt”. Nye generationer af indkøbere hos jeres kunder er nemlig opvokset med internettet og for dem er det afgørende, at I tilbyder en udbygget self-service løsning baseret på samme høje standarder, som de er vant til som almindelige forbrugere! Opdelingen mellem B2B og B2C er i internetsammenhæng en saga blot, og vi råder derfor vores kunder til i stedet at tænke B2H (Business to Human).
En excellent kundeoplevelse er derfor blandt andet at:
- I er tilgængelige for jeres kunder 24/7
- Det er nemt at finde frem til de rigtige produkter
- Det er nemt at finde komplementære produkter
- I har et højt informationsniveau omkring anvendelse af jeres produkter
På kundeportalen skal de blandt andet kunne finde:
- Købsstatistikker
- Tidligere ordrer, fakturaer og kontoudtog
- Leveringsplaner
Hos Datacon har vi stor erfaring med at udvikle e-commerce løsninger til vores kunder, ofte i samarbejde med vores samarbejdspartnere, Dynamicweb og Sana Commerce. Vi indgår altid i projekterne helt fra starten af, da vi ved, at en succesfuld, fremtidssikret og omkostningseffektiv e-commerce løsning hænger uløseligt sammen med, at I får designet den rigtige arbejdsdeling mellem jeres e-commerce platform og jeres ERP-system.