Interstil produkter

INTERSTIL

BEDRE REDSKAB, BEDRE ANALYSE, BEDRE OVERBLIK

”Vi kan ikke levere en vare, når den er på et skib midt i Det Indiske Ocean på vej fra Kina.” Sådan beskriver Kaj Schougaard, IT and Supply Chain Assistant ved Interstil, en af dataudfordringerne for den danske møbelvirksomhed, der får produceret møbler i Kina, som sælges i store dele af verden.

I forbindelse med udskiftning af virksomhedens ERP-system, blev hver sten vendt, så man derved kunne være sikker på at få en fremtidssikker løsning, der optimalt ville understøtte denne forretningsmodel: ”Vi køber varerne og lægger dem på lager otte uger før, vi reelt får dem på hylderne. Det vil sige, at vi har været nødt til at udvikle en måde, hvorpå vi kan se disse varer,” siger Kaj Schougaard.

 

DATADREVET VIRKSOMHED

Datamæssigt var det én af de ting, det gamle system ikke kunne løfte, og derfor var der i ledelsen bred enighed om, at få det udviklet i det nye Microsoft Dynamics AX 2012, leveret og implementeret af Datacon. Interstils ERP-system gik i luften medio 2016 (i Danmark og Kina) med endnu flere branchespecifikke tilretninger, inklusive løsningen på den konkrete varelager-udfordring, og var endvidere udstyret med et bedre styreredskab i form af et BI-værktøj (business intelligence), der i fremtiden skal være med til at løfte Interstil til en datadrevet virksomhed.

 

REVET VERDEN NED OG BYGGET OP PÅ NY

”Ved at vi i bund og grund har revet verden ned og bygget den op på ny, har vi fået meget større indsigt i, hvor tallene kommer fra. Det er en rigtig stærk ting i dette projekt. Før i tiden kunne man sidde med nogle rapporter og undre sig over, hvordan tallene kom frem,” fortæller Kaj Schougaard. Via BI-løsningen præsenterer Interstil nu medarbejderne for færre data, og det bliver enklere at forstå resultatet af analyser, der er nøje tilpasset den enkelte medarbejder/afdeling. Det er et positivt tiltag med mere simple rapporter, som også gør det lettere at introducere nye medarbejdere til systemet, mener Interstils Supply Chain Manager, Peter Weiss Borgen: ”Med BI-værktøjet er det blevet mere brugervenligt. Vi har fået et bedre redskab, et bedre overblik og bedre analyser,” siger han.

 

FRA UOVERSKUELIGE REGNEARK TIL MØBELVERDEN-SPECIFIKKE TAL

80 procent af Interstils business intelligence var tidligere i pivoter, hvilket betød mange tal i regneark med 40 felter, som man kunne trække rundt og sortere på. BI-løsningens frontend giver analyser, der er sat op, så der højest er to eller tre kriteriefelter at vælge i mellem, ellers vises de relevante tal med det samme. ”Og det giver os et godt billede på, hvad vi kan forvente, der sker i fremtiden,” siger Kaj Schougaard.

Det gamle ERP-system leverede i mange år loyalt detaljerede og omfattende rapporter, der var baseret på friske, opdaterede tal, men det var svært at fejlsøge på tallene – hvordan de var fremkommet, havde hovedparten af medarbejderne ikke en ærlig chance for at finde ud af. I det nye setup er der et større datagrundlag, og med en mere brugervenlig frontend er det lettere at gennemskue og forstå nøgletallene, uden at man nødvendigvis skal være hårdkogt taljonglør.

”Nu er det tydeligt og klart. Og det er møbelverden-specifik,” siger Kaj Schougaard og fremhæver et konkret branchebehov, der går på at kende dækningsbidraget på en ikke-realiseret ordre. ”Der ligner vi ikke ret mange andre brancher. Derfor har jeg sammen med tre kolleger arbejdet på at udvikle netop dette nøgletal, og nu har vi et sikkert billede af dækningsbidraget på fremtidige ordrer.”

Med troværdige øjebliksbilleder af virksomhedens tilstand får alle medarbejdere på én gang bedre indsigt og større viden omkring hele værdiflowet i virksomheden.

 

LEVERET OG IMPLEMENTERET AF DATACON:

Microsoft Dynamics AX 2012 tilpasset Interstils forretning, som blandt andet omfatter:

  • Løsning til styring af direkte leverancer (FOB)
  • Forecasting
  • Kost- og salgspris-kalkulationsløsning
  • Containerstyring
  • Integration mod e-commerce-løsning
  • Integration til WMS-system
  • EDI-løsning
  • Kitting-løsning
  • Reklamationsløsning
  • BI-løsning
    • Disponeringsanalyser
    • Salgsanalyser
    • Indkøbsanalyser
    • Økonomianalyser og -rapportering

Interstil logo

 

PROFIL

Interstil A/S blev etableret i Danmark i 2005. Det er en dansk møbelvirksomhed, som siden 2014 har været en del af Jysk-koncernen, og en førende skandinavisk møbelgruppe med en årlig omsætning på ca. 90 mio. €.

Interstil A/S, med hovedkontor i Danmark og datterselskaber i henholdsvis Sverige og Kina, beskæftiger i alt ca. 150 medarbejdere.

Design, produktudvikling, salgs- og marketingaktiviteter foregår på hovedkontoret i Danmark, mens produktion sker på fabrikker i Østasien og Østeuropa.

www.interstil.dk

 

Henrik HansenHenrik Hansen
Afdelingschef Vest

T: +45 30 928 952
Send en mail til Henrik

DET SIGER VORES KUNDER

El-Salg logo

Datacon er en sparringspartner. De er afsindigt gode til at udfordre os. Det er godt og sundt. Desuden passer vi godt sammen i størrelse; jeg føler, jeg får den attention og de ressourcer, jeg har behov for.

H. Jessen Jürgensen logo
KNI logo
Indeks Retail logo
Dacapo logo

MICROSOFT GOLD PARTNER

Vores kerneprodukt er Microsoft Dynamics AX og Dynamics 365.

Vi er Gold Certified Partner på Enterprise Ressource Planning, hvilket repræsenterer det højeste niveau af kompetencer og ekspertise på Microsofts teknologier.

Partnerskabet er samtidig et udtryk for vores tætte samarbejde med Microsoft og vores mange timers uddannelse og certificeringer.

Microsoft Gold Partner logo

LAD OS RINGE DIG OP

Send os dit nummer, så ringer vi dig op og besvarer de spørgsmål du måtte have.



Ja, jeg har læst og accepterer datapolitikken.

.. ELLER GIV OS ET KALD

Kontakt os på nedenstående nummer eller mail.

Aleksandar PetkovicAleksandar Petkovic
Sales Manager

T: +45 71 902 625
Send en mail til Aleksandar