BoConcept

SKRÆDDERSY DIN SOFA PÅ 40 SPROG

BoConcept er i 60 lande med over 300 butikker/shop in shops, hvori der sælges costumized produkter, eksempelvis kan en sofa fås i mange varianter, hvilket betyder, at BoConcept håndterer minimum fem millioner varenumre. Og når der til stadighed kommer nye produkter til, er det en enorm opgave at vedligeholde og producere produkt- og prisinformationer på sortimentet – på ikke mindre end 40 sprog!

Derfor var It & Business Process Director ved BoConcept Joan Bjørnholdt i 2012 på udkig efter et system, der så at sige kunne automatisere generering af produktinformationer.

”Udfordringen er, at vi skal kunne håndtere kataloger og web, prislister, price points m.m. på mange sprog, derfor har vi gennemsøgt markedet for et egnet Product Information Management (PIM) system. Vi har også fundet flere gode, men hver gang har vores kompleksitet omkring de skræddersyede produkter betydet, at det er nødvendigt at lave produktkonfiguration, prissætning og tekstgenerering udenfor og efterfølgende indlæse det i PIM-systemet. Der var dermed ikke noget PIM-system, der fuldt ud kunne opfylde vores behov,” fortæller Joan Bjørnholdt.

INVITATION FRA MICROSOFT BLEV STARTEN PÅ BOCONCEPTS PIM-SYSTEM OG PLATFORM FOR 60 LANDE

”Et af Microsofts vigtigste strategiske områder er retail, og vi vidste, de var i gang med et Master Data Management (MDM) system i AX 2012,” fortæller Joan Bjørnholdt. Boconcept blev inviteret over til Microsoft for at se modulet og fik en dialog omkring systemet. ”Her fandt vi ud af, at det rummede mange delelementer, vi kunne bruge til at løfte opgaven. Hjemme igen bad vi Datacon hjælpe os med at få skabt en platform for alle 60 lande. Vi kalder det AX-PIM, og det kører efter planen i drift per 1. september 2014,” lyder det fra hende.

”I Datacon har de nøglepersoner, vi har samarbejdet med i mange år. De ved, hvordan vores forretning virker og er gode til at programmere. Og i BoConcept ved vi, hvordan retail og logistik fungerer. Dette er i fælleskab samlet op via det lange Axapta 3.0-projekt, vi har kørt med Datacon siden 2004. Det er af stor værdi, at man taler samme sprog, fordi det sikrer, vi får en vis fremdrift,” siger Joan Bjørnholdt.

BoConcept logo

PROFIL

BoConcept er navnet på Danmarks mest globale møbelkæde, som er en franchisekæde med mere end 300 salgsenheder i over 60 lande i hele verden.

www.boconcept.dk

Hvad kan vi hjælpe med?

Send os dine spørgsmål eller kommentarer her: