Club La Santa

Vi, der sælger, skal være dér, hvor kunderne er…

Meget vand er løbet i åen siden Tjæreborg Rejsers grundlægger, Ejlif Krogager, satsede på Club La Santa i 1983. Dengang ringede man til rejsebureaumedarbejderen for rådgivning og hjælp til at booke den unikke sportsrejse fra ende til anden.

Nutidens salg er ændret markant. I dag foregår mange bookinger på Club La Santas effektive online-bookingsystem. Dette har været undervejs i mere end et år, og inden processen blev skudt i gang, blev der stillet store krav til samspil mellem tre forskelige systemer:

Opera – et markedsledende hotelbookingsystem, en CMS-leverandør og AX Travel, Datacons brancherettede ERP-system til rejsebranchen.

De åbenlyse udfordringer medførte et længere tilløb for salgsdirektør i Club La Santa Danmark, Michael Rygaard Jensen, der nu er lettet over, at det er blevet taget positivt imod af kunder såvel som medarbejdere.

Positiv effekt på omsætningen

”Det har med ret stor sikkerhed haft en positiv effekt på omsætningen. Jeg tror på, at en del nye gæster ville have fravalgt Club La Santa uden onlinebooking. Fordi det er sådan, verden er. Vi, der sælger, skal være der, hvor kunderne er. Sidder en familie sammen i rejsetanker, kan det ikke vente til mandag. Onlinebooking er et centralt værktøj i beslutningsprocessen for køberne.”

Hver fredag i sæsonen rejser 148 gæster fra Billund og 212 fra Kastrup til Lanzarote. Disse fordeles efter ønsker og behov i de cirka 500 lejligheder, Club La Santa rummer. I alt 50.000 rejsende om året bliver det til. Halvdelen er danskere, resten er primært fordelt mellem englændere og tyskere.

Stamkunder vil have ”både og” ”Club” er det helt rette ord. For stedet har i løbet af årene udviklet sig til en klub med en kerne af faste medlemmer. Rigtig mange kunder kommer igen år efter år. Statistikken siger, at Club La Santa-gæsterne i gennemsnit har været der hele syv gange. Flere af stamgæsterne er således kendt af Club La Santas medarbejdere.

Var medarbejdernes centrale rolle pludselige truet med onlinebooking?

Det troede de selv en kort overgang med introduktionen af det nye og mere effektive selvbetjeningssystem. Men dette blev hurtigt dementeret:
 
”Nu har medarbejderne fået mere tid til at yde endnu bedre rådgivning og service for kunderne. Den personlige kontakt er stadig meget vigtig for vores kunder og vil altid blive prioriteret højt,” siger Michael Rygaard Jensen.
 
Kunderne er generelt glade for, at det er blevet lettere at booke rejser. Samtidig fremhæves det dog, at de ligeledes er glade for, at de stadig kan ringe.
 
Læs hele historien: Club La Santa - Vi, der sælger, skal være dér, hvor kunderne er…
  

Jan Misser
Administrerende direktør
T: +45 28 101 424 
Send en mail til Jan Misser
Jan MIsser
 

Referencer

Club La Santa logo
Download pdf-udgave

Profil

Club La Santa er beliggende på den varme vulkanø Lanzarote, en af de Kanariske øer ud for Afrikas nordvestlige kyst. Resortet ligger omgivet af klodens mest spektakulære landskaber, med direkte udsigt til betagende vulkaner og det brusende krystalblå hav.

  • 1983 etableret af Tjæreborg Rejsers grundlægger Ejlif Krogager
  • 487 lejligheder med plads til 1.600 gæster
  • 7 barer og restauranter
  • 10 butikker og servicetilbud (livstilskonsulent, læge, supermarked, dykkercenter m.m.)
  • Konference- og mødefaciliteter
  • 30+ sports- og fitnessaktiviteter på ugeprogrammet
  • 300 medarbejdere
  • 80 nye jobs i 2016

www.clublasanta.dk

Club La Santa - Vi der sælger, skal være dér, hvor kunderne er