Business Intelligence

Dacapo Stainless

Lagerkube
”Det er helt nyt, og vi var meget overraskede over, at vi havde en stor mængde varer, såkaldte CC-varer, uden omsætning overhovedet,” forklarer økonomidirektøren.

Læs hele historien her: ...det er vejen, alle fremtidsorienterede økonomiafdelinger går.

Salgskube
Vores prisfølsomhed på nikkel gør os utrolige sårbare over for internationale tendenser, som er nærmest umulige at forudse, derfor er BI et ekstremt værdifuldt redskab, som hjælper os til at reagere hurtigt og begavet, når det kræves.”

Læs om salgskuben her: ..for lederen er det værdifuld og operationel information, han trygt kan agere på.

Finanskube
”Med en relativ lav margin er vi følsomme over for udsving, et prisfald på blot en procent vil have en betydende økonomisk effekt,” siger CFO Jesper Christensen ved Dacapo.​​

Læs mere her: .. de bakker op om et ambitiøst mål om større effektivisering

Kuber
”Jo mere kompleks en virksomhed bliver, desto vigtigere er det med intelligente tal bag målingerne,” siger CFO, Jesper Christensen, der til daglig sidder med ansvaret for Dacapos økonomi styring.​

Læs hele historien: BI understøtter virksomhedens ambitiøse mål 

Dacapo Stainless

”En af de helt store gevinster ved Datacon er deres forretningsforståelse. De sætter en ære i ikke bare at programmere noget it, men at sørge for, løsningen vitterlig hjælper vores forretning," Kristian Saxstrup Sylvest, stifter og administrerende direktør.

Læs hele historie: Dacapo Stainless: Maksimal gavn af Business Intelligence

Epoka A/S

En af årsagerne til, at valget netop faldt på TARGIT, var, at det er let at integrere løsningen med Microsoft Dynamics AX. ”Datacon brugte kun 30 dage på at få os kørende,” siger Lars Juhl Frandsen. ”De var i forvejen leverandør på vores AX, så de kendte både løsningen og vores forretning, hvilket var en stor fordel.”

Læs hele historie: Epoka A/S: Epoka gået fra fiktion til fakta

Munck Gruppen A/S

”Vi kiggede hinanden i øjnene – nu skulle vi have en hudløs ærlig vurdering af, hvor meget tid der gik med dataindsamling i forhold til databearbejdning,” fortæller Anders Winther Pedersen. Resultatet var, ikke uventet, at man i koncernen brugte 80 procent af tiden på at indsamle data, og bare 20 procent af den dyrebare tid gik på at bearbejde det indsamlede datamateriale.

​”Vi er meget tilfredse, og der åbner sig flere og flere muligheder, vi ikke selv har kunnet tænke os til inden”.

Læs hele historien: Målet var at vende 80/20-reglen på hovedet

OK Snacks a/s

”Med Targit har virksomheden fået mulighed for at få det forkromede overblik, det kan være pr. produkt, pr. land, eller en kombination, så man får det bedste informationsgrundlag,” forklarer Preben Funch.

Læs hele historien: It, der baner vejen for fremtiden

Henrik Hansen
Konsulentchef
T: +45 30 928 952
 Send en mail til Henrik
Henrik Hansen
 

Referencer