Travel_II

Dynamisk kommunikation giver loyalitet

Kunderne vil have deres eget site, når de rejser

Alle virksomheder, uanset branche, ønsker at komme tættere på sine kunder og dermed opnå en højere grad af loyalitet. Ingen virksomheder ønsker at konkurrere på pris alene, hvilket er årsagen til at mange virksomheder i disse år laver forskellige forsøg på netop at imødegå dette.

Det gælder også i rejsebranchen, hvor der ofte ses en stærk fokus på pris differentiering af sammenlignelige produkter. Mængden af udbydere samt alternative måder at ramme forbrugerne på, har været stærkt stigende i flere år, og dermed har nødvendigheden af stærkere kundeloyalitet - og tættere kommunikation - vist sig afgørende for succes.

MySite hos MyPlanet

MyPlanet International har lyttet til kunderne og har netop fået koblet MySite til deres rejsebrancheløsning AX Travel som en ny dimension. Det helt afgørende har været at leve op til kundernes forventninger om, at nye tiltag skal kunne medbringes og altid være tilgængelige på mobile enheder, herunder smartphones og tablets.

Idéen har fra start været at skabe en dynamisk kundeside, hvor alle relevante data omkring en kommende rejse er tilgængelig. Samtidig skal man løbende kunne koble andre ydelser og informationer på, så man som kunde får en oplevelse af, at MySite samler specifikke og relevante informationer.

Mere tid til kunder

MySite betyder at rejsekonsulenterne kommer til at bruge mindre tid på telefonopkald fra kunder, som allerede har købt en rejse og mere tid på at rådgive og sælge rejser til andre. Kunderne vil i stedet logge på deres eget MySite-univers, automatisk blive adviseret, når der kommer nye informationer og hele tiden være sikker på at være helt opdateret om deres kommende rejse. Målsætningen er, at sikre alle informationer er opdaterede og lettilgængelige, så kunden får en helhedsoplevelse.

Alle ønsker sig at føle sig specielle

MySite giver også adgang til at se tidligere rejser, hvilket er en fordel for både kunden, men også for rejsebureauets muligheder for at differentiere sine fordele til de bedste kunder. Med et simpelt log in sendt via mail, er universet åbent for kunden.

Både til den enkle og komplekse rejse

MyPlanet formidler individuelle rundrejser, der ofte er komplekse med ophold på forskellige hoteller, leje af bil eller camper samt deltagelse i udflugter og ture. Leverandørerne til disse ydelser kræver dokumentation af kunden, fx i form af vouchere, som i dag bliver sendt til kunden med fysisk post eller som e-mails med mange vedhæftede pdf-filer. Fremover kan kunden fremvise dokumentation til enhver serviceudbyder på sin telefon eller tablet med et enkelt login på MySite.

Nemt at tilpasse indhold

MySite skal give kunden en dynamisk og spændende oplevelse, men også være nem at håndtere for rejsebureauet, så der løbende kan ændres og tilføjes uden involvering fra it-kyndige.

Når først MySite er installeret, er det nemt for rejsebureauet at justere og opdatere indholdet, så kunden får oplevelsen af, at MySite skaber værdi og gør forventningen til den kommende ferie endnu større. Forventningens glæde skulle jo gerne blive til et kommende minde, man gerne vil dele med andre.

Jan Misser
Administrerende direktør
T: +45 28 101 424 
Send en mail til Jan Misser
Jan MIsser
 

Løsninger

Se kundecases her:


MyPlanet

Flight Centre

For flere cases klik her.