Grossist-world

Webshop b2b

Indkøbsdisponenter vil også gerne havde det nemt…

Fleksibilitet frem for alt.

 
Hvornår er vi på arbejde, og hvornår har vi fri? På jobbet kræves der fleksibilitet, og omvendt ønsker vi selv fleksibilitet i dagligdagen, så vi kan få hensynet til familie, fritidsinteresser og job til at gå op i en højere enhed.

Mange af os foretrækker at tage et par timer foran den bærbare om aftenen, fremfor at blive hængende på jobbet til sent.

Indkøbsdisponenter arbejder også på tidspunkter af døgnet, hvor leverandørerne ikke nødvendigvis har åben for telefonerne. Som leverandør i B2B-segmentet er det derfor vigtigt at være til stede på nettet 24/7.

De indkøbsmønstre, vi ser på privatfronten, smitter af på vores arbejde – simpelthen fordi grænserne mellem job og fritid udviskes. Med andre ord er tilgængelighed en konkurrenceparameter på lige fod med de klassiske parametre såsom pris og leveringsevne – og det gælder også i B2B segmentet.

”Vi hører oftere og oftere fra vores kunder i B2B segmentet, at de skal være nemme at handle med”, udtaler afdelingschef Henrik Hansen. ”Det er den primære grund til at implementere B2Bwebshops. Og resultaterne taler for sig selv”, forsætter han, ”vi har kunder inden for selv meget konservative brancher, der efter implementering af vores B2B webshop har øget deres omsætning markant. Samtidig er omsætningen fra webhandlen kommet op over 20% af den samlede omsætning inden for få måneder efter, at løsningerne er taget i drift”.

B2B webshops knytter kunderne tæt på Hvis man som leverandør er nem at arbejde sammen med, vil det være kraftigt medvirkende til at binde kunderne meget tættere til én.

Dennis Møller, chefkonsulent hos Datacon: ”Når man taler B2B, bør man i mindst lige så høj grad tænke i ”service” fremfor ”handel”. Det er selvfølgelig vigtigt, at kunderne kan afgive ordrer elektronisk, så nemt som overhovedet muligt. Men det bør ikke stå alene.

Tænk på, hvad jeres kunder spørger om, når de ringer: ordrestatus, track and trace information, fakturainformation, historik og statistikker. Indkøbsdisponenter vil også gerne have det nemt. Ved at gøre samhandlen så nem som overhovedet mulig, opbygges der en loyalitet hos indkøbsdisponenterne, der er uvurderlig – det er simpelthen bekvemt at forblive kunde hos leverandører, der er nemme at handle med ”.

Datacons B2B webshop er udviklet i HTML, og er fuldt integreret med Microsoft Dynamics AX.

Datacon samarbejder med Sana

Sana Commerce leverer 100% integrerede B2B e-handels løsninger til Microsoft Dynamics, som hjælper distributører, grossistvirksomheder og producenter med at optimere deres online forretning. Sana løsningen udnytter eksisterende data og forretningslogik i effektive og brugervenlige webshops. Med over 1200 webshops implementeret og et verdensomspændende partnernetværk er vi i stand til at gøre din e-handel forretning til en succes. Sana er cerfificeret Microsoft guld partner og Sana løsningen er certificeret til Microsoft Dynamics NAV og AX.  

Læs mere om Sana her

 
Henrik Hansen
Konsulentchef
T: +45 30 928 952
Send en mail til Henrik
Henrik Hansen
 

Løsninger